Thursday, April 10, 2014

Menyusukan Anak

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum

Hari ni, hati betul betul eksaited nak cerita pasal menyusukan anak. Walaupun diri ini baru status "cik" Tapi rasa eksaited gak nak kongsikan. Kalau saya yang berstatus "cik" ni dah eksaited ni kan yang berstatus "puan" lagilah nak tahu kan? Lagi lagi to be first mommy. *Wahhh, saya yang teruja seriusly*

Kerjasama google

Bila dah mengenali plus jatuh cinta dengan produk shaklee ni, memang dah simpan niat, if one day saya dah kahwin nak makan set kesuburan, if one day saya pregnant nak makan set kehamilan and if one day saya dah lahirkan anak, saya nak makan set menyusu. Semuanya dari shaklee. Tu memang dah niat awal-awal. InsyaAllah. 

Kalau saya ni yang hanya berangan lebih, boleh simpan niat padahal lama lagi masa-masa tu ni kan anda semua yang sedang melalui proses tersebut. Tak sayang badan sendiri ke? Tak sayang tumbesaran anak ke? Jika anda memikirkan semua tu, please ambil set-set shaklee ni. *dengan nada paksa berbaur sopan* 

Bila sebut breastfeeding, semua akan tertumpu kepada para ibu yang comel comel. *yela takkan nak tumpu pada para bapa pulakkan* Dan boleh menjadi fakta, semua ibu akan melalui proses menyusukan anak. Dan setiap ibu mahukan yang terbaik untuk anak mereka. Tapi pernah tak terfikir, nak menyusukan anak ni hanya menyusukan gitu je ke? Kalau anda semua nak menyusukan gitu je, memang boleh tapi pastikan anda mampu untuk menyediakn kesemua 12 vitamin dan 7 galian dalam masakan harian sejajar dengan keperluan tubuh anda dan anak, bak kata sahabat saya, kita taknaklah nanti kita berusaha gigih menyusukan anak sehingga dua tahun tetapi keadaan fizikal kita rapuh tulang, kulit kusam, nampak tua dari umur, tak bermaya, lesu dan macam macam lah.

Jadi bagaimana nak elakkan kesan negative pada diri apabila menyusukan anak? It's simple answer just amalkan supplement bagi membantu kesihatan anda. Pernah saya bertanya kakak saya yang sudah mempunyai 4 orang anak, mengapa dia taknak menyusukan anaknya sehingga umur 2 tahun. Jawapannya sangat mudah kerana dia sedang berkerjaya, dan jika dia terus menyusukan anaknya, payudaranya akan gelebeh(tidak tegang). Dan bukan kakak saya seorang saja, malah semua para ibu yang berkerjaya akan memberi alasan yang sama. Boleh saya tanya, surirumah sahajakah yang layak untuk menyusukan anak sampai 2 tahun?

Saya tinggalkan anda dengan soalan tersebut. Bagi saya ianya tidak akan menjadi masalah if kita mencari jalan penyelesaiannya. Mencari jalan bagaimana wanita berkerjaya menyusukan anak. Mencari jalan bagaimana mengekalkan keanjalan payudara. Jawapannya mudah, sila amalkan set menyusu shaklee ini. Jika anda sudah memilih jalan ini, maka anda dapat jimatkan duit bulan bulan beli susu anak. Save bajet gila.



Mengapa set menyusukan anak shaklee ini bagus? Mengapa saya suruh anda semua memilihnya? Mari saya cerita. Set Milk Booster ni atau dengan nama lain set 3M ini memiliki ESP,B-Complex,Ostematrix.Vita-C,Alfalfa dan Vita-Lea. Disetiap vitamin ni memainkan peranan penting bagi menghasilkan susu yang berkualiti untuk anak anda. 

Seperti sebelum ini saya ada menceritakan mengenai ESP, kelebihan dan apa yang ada didalam ESP ni. Bagi yang belum membacanya, sila KLIK DISINI. Seperti yang anda tahu ESP ini merupakan protein yang baik nonGMO bagus untuk tubuh. Bagi para ibu amat penting protein kerana anak akan serap zat melalui susu ibu yang mereka minum. Jika ibu kurang zat macammana anak nak bertambah zat? Lagi-lagi kalau tengah berpantang, mana boleh makan ayam dagingkan. Jadi minum ESP ni jadi kenyang. Susu juga akan menjadi pekat. Tu yang anak mudah kenyang. Kan bagus, bambam lah anak tu nanti. 

Bagi ostematrix pula, anda semua tahukan susu mempunyai kalsium, jadi kalsium teramatlah penting kepada ibu untuk menghasilkan susu. Jadi melalui ostematrix ni dapat menambah kan kalsium dalam badan kita bagi menyusukan anak.

Macammana pula B-Complex dapat membantu para ibu menyusukan anak? B Complex ni lengkap dengan 8 kumpulan B yang diperlukan oleh tubuh badan bagi membantu tubuh badan bertenaga, otak lebih fokus, emosi lebih stabil.

Seterusnya, Vita-C berfungsi sebagai antioksidan serta membantu meningkatkan sistem imunisasi badan. Kalau nak tahun if kita ambil vita-c ni bukan sahaja baik untuk menyusukan anak tetapi ia boleh cantikkan kulit wajah lagi. bersih, tulus, murni lagii.

Selain itu, Alfafa merupakan raja segala tumbuhan, membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusukan anak ia sangat membantu MEMPERCEPATKAN PENGHASILAN SUSU IBU 

Akhir sekali, vita-lea sangat perlu demi memastikan tubuh menerima semua zat dan vitamin yang penting dan perlu dalam menjalani kesejahteraan secara amnya. 

Anda semua dah tahukan fungsi-fungsi vitamin yang ada si dalam set 3M ni. Jadi apa lagi? Set ini dapat menyelesaikan masalah wanita berkerjaya, kurang susu ibu dan para ibu yang ingin menyusukan anak sambil kekal sihat. Selanjutnya, saya akan cerita bagaimana wanita berkerjaya nak pump susu dan macam-macam lagi info berkaitan menyusukan anak ini di entri seterusnya.

*Jika anda berminat ingin mencuba produk ostematrix ini boleh hubungi saya dengan kadar yang segera bagi mendapatkan konsultant EKSKLUSIF dari saya secara PERCUMA!! 
Hubungi saya: 
Atika 
whatsapp: 0177811698 
email: noratika.salleh@yahoo.com 
shaklee id: 1121119 

nota kaki: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Attention: COD available di seluruh kawasan JOHOR BAHRU dan berdekatan dengannya. Pengeposan ke seluruh Malaysia juga disediakan

0 comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...