Wednesday, April 9, 2014

Healing Crisis Shaklee

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum

Semoga semua berada dalam keadaan sihat hendaknya. Pada kali ini saya ingin kongsikan satu issue dimana siapa yang mengamalkan supplement shaklee ni ingin tahu. 

Cuba lihat balik tajuk entry kali ini. "Healing Crisis" Dengan kata melayu, krisis penyembuhan. Ada sesetengah orang memfokuskan dalam fikiran mereka, if ada healing crisis that's mean dia tak sesuai dengan supplement tu. Tapi tahukah anda, anda silap jika berfikir begitu. Healing crisis ni berlaku adalah untuk membuang kekotoran atau kuman di dalam badan kita yang boleh menyebabkan penyakit jika tidak dijaga dengan baik. If anda semua berhenti mengamalkan supplement tersebut hanyalah kerana ada healing crisis, bermakna anda telah melakukan satu kesilapan besar kerana berhentikan proses pembuangan kekotoran dalam badan. Bila nak sihat yunk? Baru nak buang sikit dah halang.

Healing Crisis ni tak terjadi kepada semua orang, ianya terjadi pada sesetengah orang. Hal ini kerana yang ada dalam badan kita ni tak sama dengan semua orang. Begitu juga kesannya. Ada yang sakit kepala, ada yang gatal gatal, ada yang jadi kuat makan. Ianya bergantung pada diri kita sendiri. Jadi, disini saya nak ingatkan healing crisis ni tak semua orang akan ada bila amalkan supplement shaklee ni dan yang kena healing crisis pula tak sama caranya. 

Tak dinafikan, saya sendiri mengalami healing crisis iaitu badan naik gatal gatal seperti kena gigit nyamuk, mengantuk dan sembelit. Tapi Alhamdulillah berkat kesabaran, ianya hanya untuk 2 minggu sahaja. And now saya kembali normal. Jika tiba tiba anda menjadi kerap kencing, it's normal kerana ia merupakan proses detox untuk membuang toksid dalam badan. Diingatkan sila banyak minum air putih. Air putih kan bagus untuk tubuh. Kerana tubuh kita memerlukan air yang mencukupi untuk melakukan proses harian.

Healing crisis ini merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebsa. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau simptom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.

Semua selalu bertanya "Mengapa healing crisis berlaku apabila kita mengambil makanan tambahan (supplement)?"

Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam nutrisi molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien, nutrien itu akan bertindak balas dengan oksigen didalam badan. Dan tindak balas ini akan merangsang organ badan bagi menjalankan proses pembersihan, penyingkiran, menggantikan tisu yang lama dengan tisu yang baru dan lain-lain lagi dengan berkesan. Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.
Untuk pengetahuan anda semua, healing crisis ni sangat bagus hakikatnya. Ia menunjukkan rawatan ataupun makanan tambahan yang diambil benar-benar berkesan. Umumnya, healing crisis berlaku kepada orang sihat sepertimana daya tahan mereka masih cukup kuat untuk mendapat tindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku. 

Apakah simptoms pengambilan shaklee?

1. Sakit kepala yang melampau - tekanan darah tinggi, petanda menyahtoksin
2. Demam, tidak cukup rehat - meningkatkan metabolisma, merangsang fungsi imunisasi badan
3. Cirit birit, meningkatkan pergerakan usus, najis berbau, air kencing berbau - petanda bagi menyahtoksin, menghimpunkan bahan buangan dan sisa-sisa dalam usus besar
4. Kembung perut - Sistem penghadaman yang lemah
5. Ruam, kulit gatal, kelemumur, keluar lendir - Fungsi hati yang lemah, usus besar yang tidak sihat, dan sistem pembersihan
6. Penghasilan lendir seperti selsema dan kahak - Fungsi paru-paru yang lemah, keluar kahak juga merupakan petanda menyahtoksin
7. Pendarahan hidung - Mungkin petanda bagi kekurangan darah
8. Rasa sakit pada otot dan sendi - Badan berasid, toksin terkumpul di bahagian yang sakit
9. Peningkatan rasa sakit di sebahagian badan yang bermasalah - Mempercepatkan krisis penyembuhan
10. Tidur yang bermasalah atau terlalu aktif - sistem saraf yang lama
11. Kitaran haid yang tidak menentu, perubahan waktu kitaran haid, kegatalan pada alat sulit, penghasilan lendiran yang banyak - Hormon yang tidak seimbang/penyakit buasir
12. Lapar, pening - tekanan darah rendah, anaemia
13. Loya, sembelit, tersedu - sistem hadaman yang lemah,masalah hati
14. Edema(membengkak) - masalah buah pinggang

Jadi sekarang anda tidak perlu risau lagi mengenai healing crisis ini lagi. Semoga anda diberi kesihatan yang baik untuk terus mencari rezeki dan saya juga dimurahkan rezeki. Amin :)


*Jika anda berminat ingin mencuba produk shaklee ini boleh hubungi saya dengan kadar yang segera bagi mendapatkan konsultant EKSKLUSIF dari saya secara PERCUMA!! 
 Hubungi saya: 
Atika 
whatsapp: 0177811698 
email: noratika.salleh@yahoo.com 
shaklee id: 1121119 

nota kaki: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 

Attention: COD available di seluruh kawasan JOHOR BAHRU dan berdekatan dengannya. Pengeposan ke seluruh Malaysia juga disediakan

0 comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...