Friday, June 6, 2014

Vivix merawat luka penderita Diabetes

Assalamualaikum

Bertemankan cuaca dingin ni, hari ni saya nak kongsikan lagi mengenai testimoni vivix yang dah TERBUKTI BERKESAN. Ramai tahu, kaki dipotong, luka tidak sembuh terlalu sinonim dengan penyakit diabetes. Allah, siapa mahu kaki dipotong? Siapa mahu menahan derita luka yang lambat sembuh? Pengalaman mak saya sendiri, menangung derita luka dikakinya selama berbulan-bulan. Sampaikan sekejap sihat, sekejap demam menyerang. What should I do waktu tu, saya di Pahang. Sebab tu right now saya nak bantu penderita diabetes ini.


Gambar di atas merupakan salah satu testimoni yang saya dapatkan di internet. Mengenai bapa kepada salah seorang ahli shaklee yang merupakan penderita diabetes. 

Dengan niat seorang anak ingin membantu ayahnya berjalan sendiri dan mampu menguruskan diri sendiri tanpa bantuan, si anak telah menghadiahkan 1 botol Vivix dan berharap kaki ayahnya lebih baik. Alhamdulillah...selepad 2 bulan ayahnya mengamalkan Vivix, kini luka lama yang dulunya berlubang sudah kembali tertutup oleh isi yang sihat. Sudah mampu berjalan dan kaki semakin kurang bengkaknya...


SubhanAllah, sungguh kerana izin Allah lah Vivix ni dapat membantu. Memang benar harga Vivix ni tinggi semacam, tapi kesannya amat berpuas hati. Memang takkan rasa rugi membeli Vivix ni bagi membantu kesihatan kita.

Fakta mengenai luka akibat diabetes 
  • Diabetes adalah berkaitan dengan kandungan gula dalam darah yang tinggi dan gula yang bersifat diuresis akan menarik air.
  • Kandungan utama dalam plasma darah adalah air, jika terdapat gula dalam aliran darah, plasma darah akan diserat oleh gula dan menyebabkan darah mengental.
  • Secara normal, jika terjadi luka, faktor pembekuan darah akan bertindak. Tetapi bagi pesakit diabetes, disebabkan darah mengental, ia telah menbuatkan aliran darah terganggu (tersumbat) dan menyebabkan proses pembekuan darah untuk menutup luka menjadi lebih sukar. Inilah yang menjadi punca luka lambat sembuh.
  • Selain itu, gula dalam darah juga menjadi faktor penggalak bagi pertumbuhan bakteria. Ini menjadikan luka tersebut lebih sukar untuk sembuh akibat jangkitan infeksi dan jika tidak dikawal akan mengakibatkan gangren yang mana pengakhirannya mungkin anggota badan yang terlibat terpaksa dipotong.
Bagaimana Vivix membantu?
  • Kajian mendapati, dengan pengambilan Resveratrol yang merupakan kandungan utama dalam Vivix, ia mampu membantu meningkatkan tenaga sel, merendahkan kandungan gula dalam darah, berfungsi anti-keradangan, anti oksida yang tingga membantu mencegah cancer dan juga membantu dalam pengawalan berat badan.
  • Vivix juga terbukti membantu memulihkan kerosakan DNA, melambatkan pembentukan protein AGE (Advanced Glycation End Product) yang mengganggu keutuhan sel.

Lagi mengenai testimoni vivix



*Jika anda berminat ingin mencuba Vivix ini boleh hubungi saya dengan kadar yang segera bagi mendapatkan konsultant EKSKLUSIF dari saya secara PERCUMA!!

Hubungi saya:
Atika Salleh
whatsapp: 0177811698
email: noratika.salleh@yahoo.com
pm facebook: www.facebook.com/messages/vitalife3

nota kaki: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Attention: COD available di seluruh kawasan JOHOR BAHRU dan berdekatan dengannya. Pengeposan ke seluruh Malaysia juga disediakan

0 comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...