Monday, June 16, 2014

8 Jenis Makanan dapat menurunkan kadar gula dalam darah

Assalamualaikum

Terdapat ramai yang mempunyai penyakit diabetes hanya menganggap tidak makan karbohidrat sahaja untuk maintain kadar gula dalam darah. Ya, memang antara tips untuk mengelakkan gula naik tinggi ialah tidak makan makanan karbohidrat terlalu banyak. Tapi ada juga antara makanan yang dapat menurunkan kadar gula dalam darah

Pesakit diabetes amat perlu mengambil berat mengenai pemakanan mereka. Jika tersilap makan, naiklah kadar gula dalam darah tu. Disini, saya nak kongsikan sedikit mengenai makanan-makanan yang dapat membantu menurunkan kadar gula dalam darah bagi pesakit diabetes.

8 Makanan untuk pesakit diabetes menurunkan kadar gula dalam darah

Ubi keledek
Makanan glisemik yang rendah akan membantu anda mengurangkan mata. Ubi keledek mengandungi serat yang tinggi daripada kentang biasa, membuat mereka yang sihat, rendah glisemik alternatif. Selain itu, ubi keledek mengandungi tahap tinggi anti-oksidan, dipercayai mempunyai kesan positif kepada rintangan insulin. Komponen Vitamin B6 yang tinggi yang ditemui dalam ubi keledek juga membantu mengurangkan risiko kencing manis penyakit jantung.
Kulit kayu manis
Penyelidik telah dinilai rempah yang biasa digunakan dan mendapati sesetengah yang membantu bacaan gula dalam darah yang rendah. Cinnamon merupakan salah satu yang paling tinggi nilai untuk mengurangkan tahap darah. Kulit kayu manis Cassia
Avacado
Lemak sihat buah-buahan ini telah menunjukkan untuk meningkatkan sensitiviti insulin anda dan darah rendah paras gula. Avacados yang tinggi dalam lemak Walau bagaimanapun, dan perlu dimakan secara sederhana.
Kacang
Seperti avacados, kacang yang tinggi dalam lemak, tetapi juga membantu lebih rendah rintangan insulin. Contoh kacang yang sihat adalah pecans, badam, cashews, walnut dan kacang tanah.
Cuka
Kajian yang dijalankan di Universiti Negeri Arizona menunjukkan bahawa cuka, bahan aktif asid asetik, mengurangkan tahap glukosa berpuasa dan selepas makan. 2-3 Sudu besar setiap hari cuka epal adalah dos berkesan.
Buah ceri
Buah ceri adalah makanan yang sesuai untuk pesakit kencing manis jenis 2. Ia mengandungi tahap anti-oksidan yang tinggi dan serat yang membantu anda meningkatkan pengeluaran insulin anda dan mengurangkan kolesterol anda. Mereka anda juga rendah kalori.
Lemons
Lemons adalah tinggi Vitamin C dan rendah glisemia skala. Keasidan dalam buah-buahan ini membantu mencegah pancang gula dalam darah dan tahap glisemia yang lebih rendah. Di samping itu, beberapa kajian menunjukkan bahawa lemons dan jus lemon membantu dalam pengurangan berat badan.
Bawang putih
Bawang putih telah lama dikenali untuk meningkatkan sensitiviti insulin dan memberikan perlindungan anti yang kukuh.
Pemakanan yang sihat amat penting bagi semua, bukan sahaja mereka yang menghidapi penyakit kencing manis sahaja. Kerana jika anda tidak menjaga pemakanan juga boleh berisiko menghidapi lain lain penyakit. 


*Jika anda berminat ingin mencuba produk shaklee ini boleh hubungi saya dengan kadar yang segera bagi mendapatkan konsultant EKSKLUSIF dari saya secara PERCUMA!!


Hubungi saya:
Atika Salleh
whatsapp: 0177811698
email: noratika.salleh@yahoo.com
pm facebook: www.facebook.com/messages/vitalife3

nota kaki: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Attention: COD available di seluruh kawasan JOHOR BAHRU dan berdekatan dengannya. Pengeposan ke seluruh Malaysia juga disediakan

0 comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...