Friday, June 13, 2014

Apa Itu GLA Complex?

Assalamualaikum

Pada entri kali ni terdetik pula nak cerita mengenai GLA Complex. Atau nama panjangnya Gamma Linolenic Acid(GLA). GLA ini mampu membantu masalah yang dihidapi oleh wanita. Kali ini, anda semua akan kenal lebih dekat mengenai GLA Complex ini yang sangat sesuai pada wanita dan juga merupakan salah satu suplemen di dalam set diabetes.



EPO(Evening Primerose Oil) tentunya dah sangat sinonim dengan wanita. EPO ini sangat baik untuk hormon dan juga kulit. EPO juga terdapat kandungan GLA didalamnya, tetapi di shaklee tidak memperkenalkan EPO kerana shaklee memperkenalkan GLA Complex yang jauh lebih baik dari EPO. GLA Complex shaklee merupakan kombinasi Minyak Borage yang mengandugi Gamma Linolenic Acid(GLA), Asid Linolenic(LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Bunga Borage


Secara azalinya, asid gamma linolenik ni digunakan secara tradisional bagi melegakan kesakitan semasa datang haid, sakit kepala, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tandanya putus haid. Ianya tiada perisa atau pewarna tambahan didalam GLA Complex shaklee ini.



Prostaglandin merupakan bahan hormon dalam badan. Ianya penting untuk fungsi kimia badan seperti mengawal tekanan darah, mengawal muscle contraction, menghalang rembesan gastrik dan banyak lagi. Ia juga adalah anti keradangan, anti pembekuan darah disamping mengurangkan tekanan darah
Sumber GLA daripada makanan agak terhad dan hanya boleh dijumpai dengan jumlah yang kecil dalam oat dan juga daging organ. Untuk memperolehi sejumlah GLA yang lebih tinggi atas alasan kesihatan tertentu, minyak yang diekstrak daripada biji bunga evening primrose, iaitu dalam bentuk suplemen merupakan alternatif yang lebih mudah dan menyenangkan.


GLA (Asid Linolenik Gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin – bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.
Apakah fungsi GLA Complex ini? Sehingga dikategorikan sangat bagus untuk wanita? Nantikan entri seterusnya yea !


*Jika anda berminat ingin mencuba produk GLA Complex ini boleh hubungi saya dengan kadar yang segera bagi mendapatkan konsultant EKSKLUSIF dari saya secara PERCUMA!!


Hubungi saya:
Atika Salleh
whatsapp: 0177811698
email: noratika.salleh@yahoo.com
pm facebook: www.facebook.com/messages/vitalife3

nota kaki: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Attention: COD available di seluruh kawasan JOHOR BAHRU dan berdekatan dengannya. Pengeposan ke seluruh Malaysia juga disediakan

0 comments:

Post a Comment

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...